Setiap Klik Anda Amat Dihargai


MuTiaRa KaTa

Jom

Sajak 8

Posted by Asmijan Asmarah Labels:

CINTA SEBUAH IMAN DAN TAQWA
Perasaan hambar menyingkap diri
Membuka jendela kenikmatan dunia
Menangisi hati nurani seorang insan
Sehingga membiarkan diriku terus menjejak
Menjejak hatinya yang penuh nuriMu Ya Rabbi
Sangkaan jiwaku tetap di dalam kalbunya
Menadah tangan mencari keredaanNya
Ketenangan jiwaku mula menebar
Ketika melihat dirinya sedang bersujud kepadaMu
Subhanallah
Sungguh sempurna ciptaanMu
Seakan diri ini sangsi tanpa keraguan
Ingin sekali aku menggapai suara hatinya yang sayu
Kerana titipan rindu buat kekasihMU
aku di sini
Hanya menunggu tiba
Untuk mengenal rasa cinta
Sehingga berubah menjadi permulaan ceritera insan di dunia
Tetapi
Aku seakan lebih memahami
Fasa permulaan mencari cinta yang abadi
Agar diri ini dapat meniti
Kehidupan yang penuh pancaroba ini
Liku-liku kehidupan hanya membataskan
Realiti seorang insan
Pernah aku mencuba
Mencari kebahagiaan itu
Hanya segenap waktu
Aku lelah
Tidak berdaya menahan peritnya hidup ini
Seumpama diri ini
Mengemis rindu di tepian kasihMu
Pergiku hanya padaMu
Biarkan hati ini terus mengejar
KasihMu tanpa pastinya
Kerana aku tahu
Engkaulah cinta pertama dan terakhirku

0 comments:

Post a Comment